Het zoveelste makkie

7 mei 2015 - Mézos, Frankrijk

Ja mensen, echt kan het niet moeilijk maken, het gaat gewoon buiten verwachting, vandaag ook weer, bijna vanzelf, in begin wat bobbels maar de laatste 20 km windje achter, zon voor, rechte wegen, dus een snelheid van rond de 26km per uur, daarom waren we al om half 3 hier bij ons b.b, voor we onze fietsen hadden afgeladen kregen we al een heerlijk getapt biertje, we hebben een eigen begane grond kamer, geweldig. We hebben er 3 weken opzitten, waarvan 18 dagen op de fiets, en al 1600 km in onze kuiten, dus 2/3 van de tocht zit er bijna op. Vandaag vertrokken we in Belin, verder biganon, Moustey, Pissos, Labouheyre, Escource, naar Mezos waar we nu zijn, Schrijf dit verhaal in de volle zon, lekker warm, we hebben ook maar 2 1/2 dag regen gehad tot nu.De fietsen vertonen ook geen mankementen,wat ook weer zeer prettig is. Wij zelf vertonen ook geen pijnlijke plekken, dus tot nu geven we elkaar steeds maar een schouderklop. Tineke en Sjaak kunnen ons zelfs niet inhalen met hun Camper, hihihih. We zijn gewoon door niemand in te halen.!!!!. Doordat we zoveel reacties op onze verslagen krijgen, helpt dat ons natuurlijk ook bij het fietsen, We gaan nu maar weer een gekoeld glaasje nemen, met de hoop om morgen wederom met zo een mooi weer te starten, en waar we dan weer stoppen, dat moeten we vanavond nog even op onze route kaart bekijken, en dat zien jullie dan weer op onze volgende verslag.  Doeiii  Doeiiii.

1. Sjaak & Tineke:
    7 mei 2015
    We hebben de moed inderdaad opgegeven, grapje wij hebben ons doel vandaag bereikt de Pilote-fabriek bezocht. Dus wíj kunnen weer terug! Heel veel plezier nog, groetjes Sjaak en Tineke.
  2. Angelique:
    7 mei 2015
    Nou Sjaak en Tineke; niet een beetje meefietsen?
    Geweldig, heren ; bijna de Pyreneeën.......
    Lieve groeten van Wessel&Angelique
  3. Nel Wagemans:
    Hoi Henk en Wim,
    Jullie boffen met het weer, al 2/3 van de tocht erop zitten en maar weinig regen. Hopelijk blijven de weergoden bij jullie. En anders weten jullie je er ook wel doorheen te slaan. Fietsen en genieten van al het moois wat je onderweg tegen komt, dat merk ik wel uit jullie verhalen.
    Ga zo door, ik heb er het volste vertrouwen in. Het einddoel komt steeds dichterbij. Al zal het in de Pyreneeën wel zwoegen en zweten worden, maar ook dat gaat lukken.
    Fijne tocht morgen, ben benieuwd tot waar jullie komen.
    Groetjes
  4. Jack & Anny.:
    Hoy Henk.
    Al 1600 km. gefietst dat is toppie hoor.
    En fijn dat de fietsen het ook vol houden.
    maar ze zijn ookgezegend dat is het hem.
    Morgen weer een goede tocht.

Doei Jack & Anny.
  5. Toos en Frits:
    7 mei 2015
    Henk en Wim. Als je het verslag van Henk leest, dan denk je: "Het stelt niet veel voor." Echter het is en blijft een prestatie van formaat. Dat het tot nu toe meezit, komt natuurlijk door d'n Lieven Heer. Veul gebè.jt Henk? Jullie mogen trots zijn. Wanneer bereiken jullie het einddoel? Groeten Toos en Frits
  6. Lex en Gerrie:
    8 mei 2015
    Goede morgen Pelerins
    Dat gaat allemaal gesmeerd met jullie zo te lezen . Niet alleen de fietsen maar ook de kuiten.
    Geen pijntjes e.d. !! Ja Jacobus zorgt goed voor zijn Pelgrims ...
    Gewoon zo door blijven gaan en je ziet dat als je die twee ( Pluvius en Jupiter ) vergeet bij de dagelijkse gebeden dan blijft het droog
    In Galicië wel doen hoor, elke ochtend FF bidden naar die 2 dan is het stof van de weg en blijft het daar mooie groen in NW Spanje......
    Wij, Gerrie en ik) wensen jullie nog een erg mooie kleine 1000Km en blijf genieten van ELK moment!!
    Jullie verdienen het
    En zorg ook goed voor jullie. " onderdanen" ( ) want die leveren ook een super prestatie
    Groetjes en
    Buen Camino,