De Bekroning

21 mei 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Ja mensen dit voelt voor mij echt als een bekroning op mijn leven, om 5 weken lang samen met Wim op de fiets 2650 km af te leggen. Lief maar ook leed met elkaar te delen. Groen en Geel voor de ogen zien door de geweldige klimpartijen, steeds maar  weer naar elkaar kijken en roepen, Kom Op Nog Effe. Mooi om zoiets te mogen en kunnen meemaken.    Vanmorgen om 9 uur uit Touro vertrokken toen via, Goritas, Castro, Previdinos, Melon, Caraban, Arins, hier in Santiago de Compostela aan te komen, een rit met zeer veel kuitenbijters van 35 km. Hier om rond 12 uur aankomen. Nog een mooi voorval, bij het beklimmen van een der laatste zeer moeilijke top, kwam er opeens een wind in onze rug staan, die werkte als een trechter we werden als het ware naar boven gezogen, de hele afgelegde weg heeft het niet gewaaid, was dit de hulp van Boven ?? Of van Jacobus ?? Of van Wie  ??. Nou ja van wie dan ook het was een welkome hulp.  Bij het bord Santiago, zie foto, moesten we natuurlijk afstappen voor foto, en daar hebben we onze emotie effe laten gaan, wouwwwww. Bij aankomst van de Kathedraal viell de moeheid van ons af, maar geen emotie meer, want die hebben we 2 dagen geleden en bij het zien van het bord Santiago al laten gaan. We zullen nu moeten gaan wennen aan het niet meer moeten Fietsen, 31 fietsdagen hebben we er op zitten, we blijven in ieder geval tot na Pinksteren hier, beetje uitslapen, en genieten van onze prestatie, en ook wel genieten van de andere pelgims, die we zeker gaan ontmoeten deze dagen. En 1ste Pinksterdag willen we in fiets tenue ter kerke gaan. Dit was dus mijn laatste reisverslag, want tja het zit er op.We laten nog wel een dezer dagen weten hoe en wanneer we de thuisreis gaan ondernemen, een ding is zeker we komen niet per fietst terug !!! Allemaal fijne Pinksterdagen en tot ziens in Heijen of waar dan ook.  Doeiiiii   Doeiiii

1. Geert:
    Hallo Henk en Wim.
    2650km in 31 fietsdagen!!!!!! Wat een mooi gemiddelde per dag.
    PROFICIAT met deze geweldige prestatie waar jullie meer dan trots op mogen zijn. Geniet er de komende dagen van.
    Groeten van Maja en Geert
  2. Francie:
    21 mei 2015
    Mannen, wat een prestatie,geweldig en ja een grote kroon op jullie werk,super!
    Geniet nog van jullie"vrije" dagen en goede reis terug!
    Lieve groet,Francie.
  3. Marlies:
    21 mei 2015
    Gefeliciteerd, Wim en Henk!
    Dat hebben jullie samen maar mooi goed gedaan!
    En nu heerlijk nagenieten in Santiago!
  4. Ton van de Steeg:
    21 mei 2015
    Henk en Wim, gefeliciteerd met deze enorme prestatie !! Wij zijn trots op jullie en heel erg benieuwd naar jullie verslag in gesprek. Geniet van jullie verblijf in Santiago.
    Bedankt voor de prachtige verhalen. Wij ,Hermy en Ton , hebben er erg van genoten.
  5. Lex en Gerrie:
    21 mei 2015
    Oeps!!! Zie nu dat onze reactie bij de foto's staat!!!
    Nogmaals Gefeliciteerd Henk en Wim! Super!
    Groetjes van ons 2tjes
  6. Peter en gwen:
    Hoi Henk en Wim,
    Van harte gefeliciteerd met deze enorme knappe prestatie.
    Geniet maar lekker van jullie welverdiende resterende dagen in Santiago en een goede terugreis en we zien je wel als jullie thuis zijn. Gr Peter en Gwen
  7. Nel Wagemans:
    Hoi Henk en Wim,
    Proficiat met jullie aankomst in Santiago, geweldig!!! En natuurlijk was het Jacobus die voor het windje in de rug zorgde. Hartstikke fijn dat jullie er zijn, lekker uitrusten nu. Geniet van de komende dagen, heel veel plezier en een hele goede terugreis.
    groetjes,
    Nel
  8. Ton en Annemie:
    21 mei 2015
    Proficiat met het behalen van deze enorme uitdaging.
    Menigeen zal jaloers op jullie zijn,zo goed als jullie het er vanaf hebben gebracht.
    We horen heel graag alle verhalen wanneer jullie weer thuis zijn.
    Groetjes Ton en Annemie
  9. Theo en annie:
    21 mei 2015
    Proficiat Henk en Wim wat een prestatie en nou maar even goed uitrusten en nog wat mooie dagen erachter aan nemen je moet ook genieten van dat je er bent.groetjes Theo en annie
  10. Sjaak & Tineke:
    Hoi Henk en Wim,

Ondanks het veelvuldige facetime-contact willen we jullie, en al jullie "volgers", ook via deze weg nog eens laten weten hoeveel bewondering we hebben voor zóveel doorzettingsvermogen tijdens dé reis van jullie leven naar Santiago. En dat....dat mogen we toch zeker wel zeggen...op deze leeftijd! GRANDIOOS!!!
    Geniet er met volle teugen van!
    Tot ziens in Heijen!
    Sjaak & Tineke.
  11. Gerda & Henk:
    21 mei 2015
    Proficiat Heren, wat een prestatie en Henk je ziet er nog topfit uit, veel plezier nog en tot ziens.
    Gr Gerda & Henk
  12. Family van den Berg:
    21 mei 2015
    Henk en Wim, ik heb jullie natuurlijk vanmiddag al even 'live' met pap via FaceTime gefeliciteerd, maar na zo'n prestatie en al die mooie verhalen is een extra proficiat hier wel op z'n plaats! Het 'gemak' waarmee jullie deze reis voltooid hebben, wie had dat gedacht toen we jullie wilden uitzwaaien de Kasteelstraat... Deze ervaring neemt niemand jullie nog af en ga er eerst maar eens lekker zelf van nagenieten!
    Dikke duim voor deze Nijmeegse topper en Heijse kanjer!!
    Groetjes, Maike
  13. Trudy en Gerard:
    21 mei 2015
    Proficiat met jully prestatie en geniet nu van alles.
    gr Trudy en Gerard
  14. Henk en Tiny:
    Henk en Wim .
    Wat een prestatie proficiat in een woord geweldig.
    Geniet er nog van .
    Gr Henk en Tiny
  15. Jan Hermsen:
    Hallo Henk en Wim,
    Om in Tour de France-termen te spreken: Wat mij betreft hebben jullie de gele trui en de bolletjestrui verdiend.
    En het feit dat jullie al ruim 40 jaar niet meer in aanmerking komen voor de witte trui (voor het jongerenklassement), maakt jullie prestatie alleen maar groter.
    Groeten Jan.
  16. Piet Manders:
    21 mei 2015
    Gefeliciteerd Henk en Wim met jullie prestatie.
    Ik ga je verhalen missen...
  17. Rob en Marga:
    21 mei 2015
    Wat een geweldige prestatie een kroon op jullie werk.PROFICIAT!
    Kippenvel als wij jullie verhaal lezen.
    Geniet samen nog in Santiago en probeer het gevoel zolang mogelijk vast te houden.
    Toppers tot ziens in Heijen.

Groetjes Rob en Marga
  18. Toos Lucassen:
    21 mei 2015
    Echt een geweldige prestatie. Daar mogen jullie trots op zijn. Geniet nog van de tijd dat jullie daar verblijven. Wij hebben genoten van al die reisverhalen. Groetjes Karel Mientje Laurens en Toos
  19. Hennie en Marlies:
    21 mei 2015
    Gefeliciteerd mannen, super goed gedaan!
  20. Bert en Marleen J avond:
    21 mei 2015
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie geniet nog van de pinksterdagen in Santiago de Compostela

Groet Bert en Marleen
  21. Bert en Marleen J avond:

Groet Bert en Marleen
  22. Jack & Anny.:
    j
  23. Jack & Anny.:
    Hallo Henk & Wim.
    Het gaat even niet goed met jou iets te sturen.We willen jullie feliciteren met deze geweldige prestatie.Super.Nu nog even genieten en dan zien we jullie weer. Doei Doei.
    Jack & Anny.
  24. Jan en Riet:
    Henk en Wim
    Wij hebben de afgelopen 2 dagen in Heijen ook een prestatie geleverd, maar die valt in het niet met wat jullie vandaag na 31 dagen fietsen / ploeteren hebben bereikt. Geweldig!! Ik ben jaloers op zo iets moois. Bedank Jakobus maar voor dat laatste zetje in de rug. We horen straks gegarandeerdn nog veel meer. Tor kijk en voor straks; wel thuis.
    Riet en Jan
  25. Lex en Gerrie:
    22 mei 2015
    Ook van je tante uit Afferden: van Harte Gefeliciteerd met deze prestatie! 91 en dan zo graag jouw verslagen lezen Henk!
    We zullen snel de laatste verslagen van jullie uitprinten. Dan kan ze deze lezen en de foto's bekijken.
    Heel veel groetjes en geniet nog lekker in Santiago!
  26. Toos en Frits:
    22 mei 2015
    Henk en Wim. Proficiat. Een overwinning op jullie zelf. Een geweldige prestatie en zo te zien op de foto is Henk er alleen maar schonner op geworden. Geniet nog met volle teugen. Groetjes en tot ziens binnenkort. Toos en Frits
  27. Wilmie:
    22 mei 2015
    Geweldig, Henk en Wim en ook namens ons: van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Wat ontzettend fijn, dat jullie dit samen in goede gezondheid hebben kunnen doen. FANTASTISCH!!!
    En nu lekker uitrusten en vooral nog genieten daar met de andere pelgrims. Fijne dagen en alvast een goede terugreis gewenst.
    Groetjes, Wilmie
  28. Minet:
    22 mei 2015
    Wij sluiten ons graag aan bij alle reacties. Goed gedaan!! Nu genieten van de welverdiende rust. Lieve groet, Koos en Minet.
  29. Riet en Theo Janssen:
    22 mei 2015
    Hoi Henk,ik heb jouw verhalen ook gevolgd,kei goed.Gefeliciteerd voor jullie beiden!!!
    Prachtige prestatie!! En...wat heb jij het leuk op de site gebracht!! Je kunt nog altijd schrijver worden! Nog fijne dagen daar gewenst,en 'n goede terug reis!!!
  30. Mario kamps:
    22 mei 2015
    henk en wim helemaal super wat jullie gedaan hebben
    Prachtige prestatie ga nu maar genieten Mario
  31. Thea en theo:
    Ha binkies,
    wat geweldig om samen de eindstreep te halen.
    wij wensen jullie dan ook van harte proficiat met deze prestatie.
    Kom maar lekker samen een keertje op de koffie in het Venraayse.
    Geniet samen nog met volle teugen.
    Lieve groetjes,
    Theo en Thea.
  32. Joop en Marga van den Heuij:
    23 mei 2015
    Proficiat met jullie geweldige prestatie.
    Hebben genoten van het reisverslag.
    Wensen jullie mooie Pinksterdagen en een goede thuisreis.
  33. Hans en Laura:
    23 mei 2015
    Fijne Pinksterdagen. We missen nu al jullie leuke stukjes.
    Tot ziens in Gennep en een goede reis terug.
    Hans en Laura
  34. Marita en Ronald en Miet:
    Hoi Henk en Wim,
    Wat een prestatie!!! Wij vinden het knap.
    Ons mam heeft ook nog meegekeken naar jullie prestatie.
    Geniet van de Pinksterdagen en tot ziens op Heijense bodem.
    Marita en Ronald en Miet
  35. Wim en franci:
    23 mei 2015
    het was erg leuk om jullie via deze site te kunnen volgen. ben blij dat het "opkikkertje" goed heeft gewerkt. natuurlijk gefeliciteerd met het behalen van deze fietsmarathon en nog leuke dagen gewenst in Santiago de C. goede terugreis gewenst. wim en franci.
  36. Angelique:
    Geweldig; ook vanuit New York jullie gevolgdxxx