Geen twijfel meer.

19 mei 2015 - Palas De Rei, Spanje

Hallo luitjes, nee nu twijfelen we niet meer, of we ons doel bereiken, het is gewoon JA. Vanaf onze slaapplek nu kijken we op een aanwijzingsbord met Santiago 65 km, ook al  willen onze fietsen morgenvroeg niet wakker worden, dan lopen we het laatste stuk. Vanmorgen vroeg gestart in Triacastela, via Samos, Sarria, Pacios, Portemarin, Gonzar, Ventas, hier nu in Palas de Rei, we wisten dat het heftig zou worden, maar het waren echt heel veel en heel zware Kuitenbijters, we zaten amper op onze stalen rossen en een procentje of 8 waren al voor onze kuiten, en zo ging dat de hele dag verder, dan weer meer en weer minder percentage, vooral de klim na Portomarin van 12 km is een aanslag geweest op onze mooie bruine kuiten !!!!, We kijken met genoegen terug op deze dag, het waren weer 71 kilometertjes, tja en het restant of we dat morgen ineens afleggen dat denken we niet, we komen liever in het middaguur aan in Santiago, dus voor morgen zullen we nog wel een rust-slaapplek inplannen. Het was erg fris vandaag tijdens de tocht door de bergen, nu we hier zijn is het wel iets warmer en schijnt het zonnetje soms, dus we hebben eigenlijk ook niet veel te melden wat er zoal te zien was onderweg, het was alleen maar afzien, en inderdaad Frits ik heb wel wat gevloekt, sorry hoor het was er uit, toen pas dacht ik Oeii en heb een kruisje geslagen, hoop dat Jacobus en de zijnen even last hebben gehad van een suis in de oren. Met mijn kijkertjes kan ik nu steeds minder zien, jullie snappen wel hoe dat komt, voordat ze helemaal dicht vallen stop ik met dit verhaal, en kom morgen zeker weer terug, en vanwaar tja tja, misschien toch uit ........    Doeiiii Doeiiiiii

1. Francie:
    19 mei 2015
    O,spannend mannen en ik heb geen pet op anders....en ik wil wel die kuiten van jullie bewonderen bij thuiskomst!wat zal het erg mooi zijn als jullie gearriveerd zijn,goede vaart en rustig aan nog maar om te genieten!lieve groet,Francie.
  2. Hans en Laura:
    19 mei 2015
    Grandioso!!! Niet te geloven,dat jullie nu al bijna in Santiago di Compostella zijn.Op Google hadden we al gelezen. dat dit nog een heel zwaar stuk was. AL vast proficiat voor deze enorme prestatie! Misschien kun je voor ons een kaarsje aansteken bij Jacobus. Nog veel Sukses voor het laatste stuk. Groetjes Hans en LAura
  3. Fiet en rob:
    19 mei 2015
    Super knap van jullie!! Smeren jullie de bruine kuiten in met spierolie? Komen jullie veel mensen tegen, of fietsen die snel voorbij? Het derde boek is bijna aan het einde? We denkend veel aan jullie! Met Pinksteren in Santiago? Tot gauw weer, groeten Rob en Fiet.
  4. Cor bert & britt:
    19 mei 2015
    ik wou dat ik zo een bruine kuiten had, maar dat komt nog wel als wij terug komen uit Turkije. poeeh dat is wel heel ver en lang fietsen. heel knap van jullie !! Nijmeegse kanjers. liefs Britt en Yannick die moet je ook maar snel ontmoeten !! tot snel
  5. Marlies:
    19 mei 2015
    heerlijk! bijna in Santiago!
    top dat het allemaal zo goed gegaan is!
    geniet van het laatste stukje!
  6. Nel Wagemans:
    Hoi Henk en Wim,
    Nog 65 km, dat is een peulenschilletje voor jullie, wat een kanjers fietsen daar door Spanje. En ja, dat vloeken... als Jacobus het al gehoord heeft zal hij er om moeten lachen en denken "wat een doorbijters zijn het, die willen graag bij mij op bezoek komen". Dus geen zorgen, het wordt jullie niet kwalijk genomen.
    Morgen weer veel plezier onderweg. En als jullie toch al in Santiago komen, dan vanaf deze plek alvast een warm welkom van mij.
    Goede reis op jullie Camino,
    Nel
  7. Gerda & Henk:
    Hoi Henk en Wim ,
    Geweldig dat jullie reis zo voorspoedig is verlopen , geniet van de finale.
    Gr Gerda & Henk
  8. Lex en Gerrie:
    Hola Peregrinos...

Ja, ja.......nog slechts dik 60Km en dan het plein op voor de kathedraal........
    Denk nog eens terug wat ik kort geleden vertelde: je zult (waarschijnlijk) in een "waas" aankomen, overmand door emoties....zoals zo velen( ik ook dus..).
    Wil je weten hoe dat gaat: ga na de "plichtplegingen "dus terug naar het bordes van de kathedraal en kijk hoe men aankomt.... dan weet je hoe jij><jullie waarschijnlijk ook aankwamen.
    Ben erg benieuwd of jullie morgen echt niet door rijden of in O- Pedrouzo +\- 23 Km heerlijk overnachten en denken: Shit!! morgen is het voorbij :-(
    Ik dacht dat al 14 dagen voor het einde, in week 13 dus.......
    En nu ben ik er bijna dagelijks nog mee bezig. Vandaag bij het Genootschap nog over gehad: blijkt "heel normaal" te zijn.. iedereen heeft dit .
    Maar jullie kunnen nog FF lekker genieten op de tweewielers, vooral het laatste stuk met al zijn Eucalyptus bossen( moet je hopen op wat motregen want dan ruikt dat ongelooflijk lekker)

Ik ga niet herhalen, maar jullie hebben wel een super prestatie neergezet!! in krap 5 weken met slechts enkele rustdagen dit kunststukje geflikt!! CHAPEAU!!!!!!
    Geniet van de laatste "loodjes" en kom gezond aan. Daarna in Santiago de sfeer goed proeven( culinair en Bacchus) dat hebben jullie zeer zeker verdiend :-)

Buen Camino!!!
    Lex
  9. Wilmie:
    20 mei 2015
    Hoi Henk en Wim,
    Geweldige prestatie, deze fantastische fietstocht zal nooit meer vergeten worden!
    Wij wensen jullie nog heel veel fietsplezier en een hele mooie aankomst bij Jacobus in Santiago.
    Lieve groet van ons allen,
    Wilmie