Wat een geluk

18 mei 2015 - Triacastela, Spanje

Ja lieve familie en vrienden, we hebben echt geluk, dat we onder deze omstandigheden deze geweldige tocht mogen en kunnen maken, we kunnen bijna zeggen, gemaakt hebben, want vandaag hebben we de hoogste Top bedwongen in het dorpje Alto Do Poio, echt ik ging met tranen over de top van 1335 meter. Het is ook zo geweldig, de natuur zelfs de laag hangende wolken boven op de berg, waarje net niet door heen fietst, maar wel koud is, de grandioze vergezichten, gewoon te veel om op te noemen, natuurlijk heel heel veel dank aan Jacobus en weet ik wie allemaal,ze hebben ons tot nu toe niet in de steek gelaten, en de laatste 3 dagen hopen we natuurlijk ook niet. Vanmorgen om 8 uur uit Cacabelos vertrokken via Villafranca, Pereje, Trabadelo, Ambasmestas, Las Lamos, Cebreiro, Hospital, Fonfria, Lamas, en hier in Triacastela op een hoogte van 665 meter dus midden tussen de bergen, waar we onze slaapplek om half 3 al hebben ingenomen in een Pensionnetje, waar inmiddels Wim al licht te ronken, want die heeft weer eens de afgelopen nacht niet of weinig geslapen, want die meende alleen maar BEREN vandaag onderweg tegen te komen, jammer maar zo zit dat menneke in elkaar !!!!. Vandaag hebben we er weer 65 km van het totaal weg gefietst, de aanloop naar de berg op, het bedwingen en dan de geweldige afdaling, Wouwwwwww, zelfs kramp in de handen van het remmen, ik weet niet wat er met mij is maar het gaat gewoon makkelijk, als je mij 5 weken geleden had gezien, onbegrijpelijk. Tja mensen nog een 150 km en dan........ Ja Jan en Riet ik meen de klokken wel eens al te horen, maar of die van Santiago afkomen ??   O ja wederom was het weer goed fietsweer in de bergen wat minder warm gelukkig, geen wind, dus weer ideaal, zodadelijk nog terrasje nemen onder het genot van...... En heerlijk in de zon, de komende dagen hebben we nog zeker genoeg klimpartijen voor de boeg, maar de Top is er vanaf, voor de ene jammer voor de ander gelukkig, maar wie wat ???, waar we morgen weer de was buitenhangen (, vandaag echt geen zin in) dat lezen jullie morgen wel weer, groetjes van ons. Doeiiiiiii.  Doeiiiiiiiiii

1. Ton en Annemie:
    Hoi Henk en Wim.
    Wat een geweldige stoere en sterke kerels zijn jullie toch.Dat zo'n grote tocht ook bij jullie emoties oproepen is mooi te horen.
    Deze weken zullen je voor altijd bij blijven.Nu is het echte aftellen begonnen, geniet van jullie laatste daagjes en we zien de foto van de Kathedraal tegemoet.
    Groetjes van Ton en Annemie
  2. Francie:
    18 mei 2015
    Super,mannen en die beren van Wim?nergens te vinden zeker?ik vind het toch geweldig allemaal wat jullie presteren,TOP!
    Geniet van de slotdagen en ik zeg het nogmaals:" geen doel is te ver als je plezier hebt in wat je doet!"
    Lieve groet, Francie.
  3. Nel Wagemans:
    Hoi Henk en Wim,
    Fantastisch dat het jullie zo goed gaat, echt een TOP-prestatie zover als jullie nu al zijn. Petje af hoor!!!
    Fijn ook om te lezen dat je zo kunt genieten. En die "BEREN" moet Wim nu maar echt achter zich laten, die zijn in geen velden of wegen te bekennen.
    Het einddoel komt in zicht, jullie halen het gewoon.
    Morgen weer een fijne dag, met Jacobus aan jullie zijde is het fijn fietsen.
    Geniet van al het moois, ik geniet mee van je verhalen, erg leuk.
    Groetjes en een buen Camino morgen,
    Nel
  4. Toos en Frits:
    18 mei 2015
    Henk en Wim. Ik heb eens genoteerd voor mijn leerlingen: "Geen berg is te hoog, als je er maar in gelooft." Dit merken jullie nu ook figuurlijk en letterlijk. Prima gedaan. Nog even vol houden.
    Toos en Frits
  5. Family van den Berg:
    18 mei 2015
    Henk, wat kun jij toch mooie stukken schrijven! Ik lees ze iedere keer weer met heel veel plezier en dat geldt beslist niet alleen voor mij!
    Laat dat manneke maar lekker ronken, voor jou ook welterusten en voor die laatste dagen voor allebei heel veel succes en plezier! Geniet ervan!
  6. Ton van de Steeg:
    18 mei 2015
    Het eind komt in zicht !! Moedig zoals jullie daar in Spanje te keer gaan. Voorbereiding op de Tour ?
    Wim en Henk, blijf genieten en blijf zulke mooieverhalen aan ons sturen. We genieten er steeds van.
    Zet 'm op..op naar Santiago.. Hermy en Ton
  7. Jan en Maria Sijbers:
    19 mei 2015
    Hallo
    Met de verjaardag van Jack ontmoeten wij jullie in huize Van Gastel. Vol enthousiasme vertelden jullie over jullie a.s. reis naar Compostella. Onlangs waren wij weer bij Anny en Jack en kregen we jullie site door. Geweldige prestatie waar jullie mee bezig zijn. Leuk om de ervaringen te lezen
    Succes nog met de laatste loodjes en wellicht treffen wij jullie in september op de verjaardag van Anny. We zijn nu al benieuwd naar jullie verhaal.
    Geniet er nog van en de groetjes
    Jan en Maria Sijbers
  8. Marita en Ronald en Miet:
    19 mei 2015
    Hoi Henk en Wim,
    ik dacht...uns effe kiekke hoe ver die Henk en Wim zien.
    Wah, gullie ziet er al host!
    Wat een mooie verhalen, we zitten helemaal mee te genieten en ik in ieder geval kan deze emoties begrijpen. Wat de natuur en zo n prachtige tocht met je kan doen!
    Mooi om te lezen, je bent een natuurtalent Henk.
    Heel veel succes...op naar de laatste "meters" en naar Santiago....enne Wim...het gaat helemaal goed komen want in Heijen denken we ook aan jou!
    Groetjes van ons allemaal