Tournai Belgie

19 april 2015 - Tournai, België

weinig tijd, moeten nog eten,daarom een kort verslag. We hebben een super fietsweer mensen, Veel zon en weinig wind. Tijdens de tocht ter kerke geweest, en bij pastoor Willy een handtekening in ons stempelboek ontvangen.  De eerst heuvels hebben we al moeten nemen, dus de kuiten zijn weer gesmeerd Ooooooo.er zullen nog vele bulten volgen. Door weer onze onoplettendheid weer verder moeten fietsen als de bedoeling was, bijna 100 km. Leuk hotelletje midden in Centrum. Jullie weten nu weer iets over deze dag, als morgen lukt schrijf ik wel weer, gaan nu lekker Chinees eten.

1. Minet:
    Nǐ hǎo...
    Goed bezig, jullie worden al echte Pelgrims lees ik. Misschien heeft Jacobus vakantie en kunnen jullie Christoffel vragen...¡Buen viaje! Lieve groet, Minet
  2. Lex en Gerrie:
    Hoi Henk en Wim:
    FF op 2 dagen reageren
    Tja , Jacobus zijn wegen zijn soms ondoorgrondelijk .
    Ook ik heb in de Belgische Ardennen en bossen met de armen omhoog gestaan omdat de markeringen van de " Route Saint Jaques" er niet meer waren( Boskap, weggesprongen rotsen enz.)
    En dan roep je naar boven:
    Ja Jacobus , en hoe nu verder?!?!?!
    En dan was er opeens ergens op de " weg" een teken welke kant ik op moest lopen..........geloof het of niet, 100% waar!
    Dit heeft mij een enorme " boost" gegeven en vanaf dat moment wist ik heel zeker dat ik tot Santiago zou komen.
    Het resultaat weet je, het is allemaal uitgekomen en van mijn " mankementen" nooit, nooit last gehad op mijn tocht.

Maar jullie nu:
    De eerste landgrens al overschreden en de tweede morgen ( maandag ) alweer.
    Daarnaast al enkele "andere" grenzen overschreden : taal, provincies en vanaf morgen veel, heel veel Franse Departementen ......
    Heel mooi vooruitzicht.
    Ik volg jullie met meer dan " gewone" belangstelling en hoop volgend jaar weer op pad te mogen gaan naar Jacobus...
    Ik wens jullie heel veel plezier , geniet van elk moment want je zult zien dat dat er nog heel erg veel zullen zijn dus: volop genieten.
    En het weer?
    Heel simpel: " het komt zoals het komt en je neemt het zoals het komt".
    Zo zul je zien dat je OOK dan kunt genieten van " de weg ".
    Gr . En Buen Camino, Lex
  3. Angelique:
    19 april 2015
    Klinkt allemaal goed! Hebben de kaart erbij om te kijken waar jullie nu zitten; vlakbij de Franse grens dus! Bij deze ook de groeten van ons pap en mam. Ook zij zijn zeer belangstellend naar jullie belevenissen.
    Lieve groet
    Wessel & Angelique
  4. Geert:
    20 april 2015
    Hallo Henk en Wim.
    Jullie hebben de eerste grens overgestoken en zijn in België. Hotel, Chinees eten. klinkt allemaal heel positief. Ga zo door!!
    Geert
  5. Hans en Laura:
    28 april 2015
    Hallo Henk en Wim.Groetjes uit Gennep. Wat zijn jullie al ver !Bij ons ligt de atlas op tafel.waarin we jullie volgen. Leuk jullie verhalen.Jammer Henk,dat je nek weer opspeelt.Wat een pech,dat jullie uitgerekend in de kathedraal van Chartres met die prachtige ramen bestolen worden.Geniet verder van deze pelgrimsreis en vele dagen met mooi fietsweer.H.en L.