Een mooie kust-etappe

5 mei 2015 - Lacanau, Frankrijk

Hallo, vanmorgen vanuit Royan vertrokken met het veer naar Musee, Le Royannais, Soulac-sur-Mer, Montalivet, Hourtin-plage, Carcans-plage, naar Lacanau-Ocean, waar we om 15 uur aankwamen onder een blauwe vlekkeloze hemel. Afgelopen nacht dachten we nog O jee, morgen geen fietsen, want we werden wakker van de storm, alles klepperde en rammelde, maar met lichtopkomst was het al een stuk rustiger. Het veer schommelde nog hevig, maar alla, varen maar. We hebben een prachtige kust route gehad, erg rustig eigenlijk alleen maar fietsers en lopers,langs de zee door de duinen, door het bos, alleen het laatste stuk was een erg slecht fietspad, zoals we dat de hele reis nog niet gehad hebben. De afstand vandaag was 80 km, bij aankomst zijn we meteen naar strand gegaan, en hebben genoten van Zee en Zon, en de rust. Morgen maar weer een etappe langs de kust en dan gaan we weer landinwaards, en gaan we zo langzamer hand aan het echte werk beginnen. Hoe en wat morgen, laten we wel weer horen. Wij genieten in ieder geval elke dag.  Doeiii Doeiii

1. Ton en Annemie:
    Hoi Henk en Wim.
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Het is prachtig fietsen in de omgeving van lacanau ocean en soms ook flink klimmen in de duinen,en ja, wij zijn daar een paar jaar gelden geweest maarwij hadden de fiets op de auto.
    Wanneer je zo langs de zee opkomt zul je zien wat een woeste zee daar is, je zult waarschijnlijk ook veel surfers zien.
    Geniet van zo'n ,zee,strand en.....fietsen.
    Groetjes en tot weer
  2. Ton van de Steeg:
    5 mei 2015
    Nou,Wim en Henk, wat goed om te lezen dat het goed verloopt en dat de weergoden toch soms wel eens goedgezind zijn.
    Geniet van de volgende etappe...wij genieten van jullie verslagen..we kijken er naar uit.
    Henk, voor jou speciaal de groeten van Riet Spanjers. Ze is vandaag 81 geworden !! Groeten Hermy Ton
  3. Lex en Gerrie:
    Hallo Pelerins...
    Mooie dag gehad, net als wij, als je tenminste het beste stukje van Nederland hebt bezochtanders trof je Storm, regen en hagel...

En zo'n mooie en fijne etappe dag sluit je af zoals elke Pelgrim...
    Wij noemden dat: B B B..
    Bedje (scoren) Badje (nemen) Biertje ( van genieten ..)