De lonkende witte Bergtoppen

16 mei 2015 - Astorga, Spanje

Ja steeds Rechts van ons zijn die hoge bergen met hier en daar sneeuw, we hebben ze nog steeds kunnen ontwijken maar morgen zullen we er toch in iedergeval een top moeten nemen van 20 km lang en een hoogte verschil van 630 m.vanmorgen uitCalzadille vertrokken via, Legidos, Sahagun, Ranero, Mansilla, Villanueve, Vega , Ardon, Mozondiga, Hospital de Orbigo, naar Astorga waar we nu uitrusten van de tocht van alweer  129 km, We hebben Leon rechts laten liggen, hadden vandaag geen zin om weer een stad en kerk en kathedraal te bekijken, Nu zitten we ook wel in een stad maar we sluiten hier onze ogen en slapen eens goed, want afgelopen nacht is er niet zo veel van slapen gekomen, in het Pelgrims Hotel was erg veel gesnurk, dus nu maar weer een hotel met bad genomen. De route vandaag vonden we erg saai, de fietsroute liep gelijk met de looproute, erg eentonig, ook een heel stuk over zeer hobbelig grindpad, wat wel een aanslag op mijn bovenpan is geweest, en nu nog.Maar we zullen morgen welweer met frisse zin starten voor de pittige route, Ook hebben we veel op de autoweg N120 gefietst, maar gelukkig vandaag Zaterdag niet zo druk, het was vandaag prima fietsweer, heel de dag zon met weinig of geen wind en geen te hoge themperatuur, nog wel vanavond op terras kunnen eten in de zon, dit was het dan weer, morgen zien jullie wel weer, wat en hoe ( als we de puf nog hebben ). We zien wel steeds meer lopers, maar toch maar zeer weinig fietsers, en het is toch zo een mooi fietsweer !!!!! Tot morgen maar weer  Doeiiiii. Doeiiii.

1. Francie:
    16 mei 2015
    Geweldig mannen,ik reageer maar op dit bericht want van Wim krijg ik niks meer,ha,ha! Respect voor jullie!welterusten en gezond weer op,veel succes weer morgen.
    Lieve groet, francie.
  2. Lex en Gerrie:
    Hola Kanjers
    Wat een tempo en conditie :
    Jullie laatste twee dagen hebben wij lopers minimaal 8 loopdagen voor nodig..
    En de grindpaden : half juni 2012 was dat een hel van enkele dagen achterelkaar van meer dan 40 graden en GEEN wind...
    Geeft niets want het is allemaal goed gegaan en de beloning was er naar.....
    Morgen voor Pelgrims een speciale dag: via FONCEBADON , je waant je 400 jast terug , stop FF om dit in hevig te nemen en dan verder KLIMMEN naar Cruz Ferro de plek waar je iets zeer dierbaars van je zelf of van dierbaren die er niet meer zijn...... bij het immense kruis achterbuurt laten. Direct daarna een voor fietsers zeer gevaarlijke en stijle afdaling( let aub op de weg en niet op de kruizen langs de weg!!!) Naar Molaniseca, dan Ponferrada , met het fort van de Tempeliers, de beschermridders van Jacobus dan het zeer mooie Vila Franca de Bierzo en dan de ultieme klim naar O- Cebrero.....
    Daarna gaat het door het zeer mooie Galicië langzaam in de afdaling naar het einddoel : Santiago de Compostela ...
    Nog wat zeer mooie plaatsjes maar dan ben je er...... Het immense plein voor de Kathedraal .
    Mochten jullie net als ik niet weten hoe je aangekomen bent omdat " het lampje van pure emotie" FF uit gaat...........
    Ga dan na alle plichtplegingen in het Pelgrimsbureau terg Nasr de kathedraal, ga op het bordes kijken hoe men n welke emotie dan ook aan komt en besef dan hoe je zelf bent aangekomen en dan besef je hoe blij je bent dat het je gegeven is dat je dit het mogen en kunnen doen....
    En dat gevoel dat laat je hierna nooit meer los...
    Ik hoop dat we hier over enige weken eens mooi kunnen bomen bij een lekkere fles Spaans " druiven sap" .
    Mannen geniet van jullie komende dagen die elke trap jullie dichterbij je einddoel brengen!!
    Groetjes van Gerrie en mij en ik zeg:
    Buen Camino
    Lex
  3. Angelique:
    Hoi Henk en Wim,
    Wat een prestatie! Geweldig om jullie op deze manier te volgen: wij zijn op weg naar Schiphol; verblijven een weekje in New York: dat is weer andere koek
    Lieve groet Wessel&Angelique
  4. Ton van de Steeg:
    17 mei 2015
    Henk en Wim, voor jullie geen hindernis te hoog.Na zulk een prestatie. Het gaat dus prima,ga zo door.
    Henk, morgen voor ons de sleutel van het appartement.
    Aan de slag voor ons. Gaat best lukken. Veel hulp.