Klaproos dag

15 mei 2015 - Calzadilla de la Cueza, Spanje

Hoi allemaal, vandaag wat meer tijd als gisteren voor het maken van reisverslag.Door iets geks is het verslag van Wim ook bij mij op de Site gekomen, volgende keer anders vanmorgen vroeg uit Burgos vertrokken via, Estepar, Villavieva, Castellanos, Hinestrosa, Fromista, Carrion, hier in Calzadilla de la Cueza na een rit van 114 km om 16 uur aangekomen, Inderdaad we hebben ontzettend veel akkers gezien met Klaprozen, bij ons zie je er hier en daar maar een, erg mooi, verder was de rit in begin nogal heuvelig maar allengs werd het minder, zodoende hebben we zoveel km gemaakt, het waaide maar weinig en de zon scheen wel maar het wasniet warm, vanmorgen zelfs koud, had best handschoenen aan willen doen, maar die liggen alweer onder in een tas.De laatste 15 kmhebben we de looproute genomen, een lang en eentonig grindpad, Lex weet er alles van. We logeren hier weer in een pelgrims hotel het loopt nu wel vol, net nog Nederlandse meiden gesproken die ook liepen, maar die moesten nu naar het ziekenhuis, want eentje had erg veel pijn van de pezen. Op het moment is het erg warm hier buiten, de was hangt er ook weer, dus morgen weer fris en vrolijk verder op ons doel af. We hebben ook nog veel langs een zoemende autoweg gefietst, minder leuk. Verder zitten we momenteel beide in goed fietsvel want de km gaan goed vooruit zoals jullie zien, maar we hebben gezien dat er nog een stel stevige kuitenbijters aan zitten te komen, dus nu wat meer, en dan kan het ook wat minder, Vandaag slaap ik ook zoals gisteren hoog en droog, wel een heel geklauter, maar met zoon fietsbenen gaat dat prima,We gaan nog wat babbelen met andere pelgrims, een biertje erbij en dan kan het zo weer bedtijd worden, want je snapt wel dat is hier onderweg vroeger als thuis.Morgen hebben we nog een behoorlijk vlakke etappe maar waar die weer eindigd dat weten we nu ook nog niet, dat ligt aan het weer maar ook aan onze zin natuurlijk, fijn weekend allemaal. Doeiiii. Doeiiiii

1. Jan Hermsen:
    16 mei 2015
    Hallo Henk en Wim,
    Dat jullie reis zo voorspoedig zou verlopen had ik niet durven dromen na de problemen voor de start.
    Steek dezer dagen maar een kaarsje aan bij Santiago (Sint Jacob) dat heeft ie wel verdiend. En als je daar toch bent dan bid ook nog maar een weesgegroetje voor mij, want dat doe ik zelf niet al te veel.
    Groeten Jan
  2. Rob en Fiet:
    16 mei 2015
    Beste Henk en Wim, leuk hoe jullie verhalen elkaar aanvullen, maar dat we Wim's verhaal nu ook bij jou moeten lezen .... We blijven zo wel goed op de hoogte van jullie belevenissen en verbazen ons, hoe goed het gaat. Wij zouden het jullie niet na kunnen doen. Nog even volhouden en laat ons weten, wanneer we jullie weer feestelijk in Nijmegen binnen kunnen halen!
    Hier was het weer mooi, maar alleen vandaag wat vochtig en fris. Morgen feestdag, dus dan moet het weer goed weer worden. Verder is alles hier o.k.
    Tot over een tijdje, Rob en Fiet