Burgos met zijn kathedraaltje.

14 mei 2015 - Burgos, Spanje

Daar is hij weer! Gert Jan Droge. Ik ben er ook weer. En 152 km verder op weg. Nadat we van Logrono vertrokken ging het echt niet van een leien dakje! In eerste instantie naar St Domingo. Was een feest aan de gang. Het dorp uitgelopen. De notabelen incluis. Grote medailles om. Misschien allemaal in Santiago geweest. Dan staat ons nog wat te wachten.(overgewicht). Erg gezellig daar. Lekker gegeten met Zwitsers die we al vaker ontmoetten. Maar dan zonder alkohol. Het was bar en boos. Ruim 30 km volop tegen de wind en een rare warmte. Een fohnlucht!? Nieuw asfalt op de weg. Waren niet vooruit te branden. Afgestapt. In de berm gelegen en echt niet voor de lol! Er kwam geen eind aan. Smorgens om 8 uur vertrokken en om half 6 toch nog een kamer. Gezellg met oostenrijkers, duitsers,spanjaarden en 2 vrijgezellen uit Nederland. geland of gestrand in Belorado. Leuk plaatsje. Vanmorgen weer vroeg uit de bedjes op weg naar Burgos. Wel pittig met forse stijgingen en een stuk op de N120 . Was best wel akelig. Zwaar en groot vrachtverkeer. Maar we werden beloond. Op tijd in de stad en nog onderdak! Nu met 24 mensen op zaal!,!!! Kan leuk worden we liggen naast Japanners. Maar terug naar de kathedraal. Wat een kanjer en zoals Henk!! Ik stop ermee. Want we gaan zo naar de mis. Want ook hier en voor ons. Hemelvaartsdag. Slaap je goed meneer Droge!

1. Wilmie:
    14 mei 2015
    Beste Henk en Wim,
    Zo, eindelijk weer bijgelezen met jullie prachtige reisverslagen! Wat fijn toch dat we deze bijzondere reis van jullie mogen mee beleven. Ik geniet er steeds weer van en ken ook veel terug van jullie verhalen in de verhalen van Lex toen hij enkele jaren terug zijn pelgrimage liep. Prachtig!!
    Heel veel fietsplezier op jullie verdere tocht, mooie en bijzondere ontmoetingen en op tijd een heerlijke rustpauze nemen!
    Lieve groet van ons allemaal en we kijken uit naar de volgende reisverslagen,
    Wilmie
  2. Lex en Gerrie:
    14 mei 2015
    Hoi Henk en Wim

Inmiddels jullie reisverslagen,reacties en foto's voor moeder uitgeprint. Ze wilde meteen beginnen met lezen!!
    Toen Lex onderweg was naar Santiago vond ze het ook erg leuk om zijn verslagen te lezen.
    Jullie gaan wel erg snel vind ik! En de N120 hebben wij toen we 2jaar geleden met de auto allerlei plaatsen hebben bezocht ook vaak gereden. Vond ik ook wel eng voor fietsers hoor!
    We wensen jullie weer een goede reis verder met leuke ontmoetingen en zijn weer benieuwd naar het volgende verslag!
    Groetjes ook van Lex natuurlijk! Buen Camino