Van guardia civil naar Medical doctor.

12 mei 2015 - Logroño, Spanje

lDe titel zegt het al, we worden geholpen bij een verkeersopstopping door de politie, met de vraag of we naar Santiago willen, ons antwoord is Ja, overal fluitgeluiden en het verkeer staat voor ons stil, en we kunnen zonder op te letten oversteken, dit verhaaltje hoorde eigenlijk bij gisteren. Maar vandaag op onze rustdag willen we even naar een dokter, mijn lip is al 2 weken door de zon geirriteerd, we gaan een ziekenhuis binnen, en Wim spreekt een mevrouw aan met de vraag of ze Medical Doctor is, ze geeft aan van ja, dus het euvel aangewezen, ze vraagt of we Santiago gangers zijn, ja ze bestudeerd mijn lip en vraagt nog een andere dokter wat die er van denkt, overleg en hopla we krijgen zalf, en ze wenst ons een goede reis verder, geen geld wilde ze. Verder hebben we echt uitgerust, terrassen gepakt, nu weer wat inpakken en zo weer naar bed zodat we morgen weer fris en vrolijk van de volgende etappe kunnen genieten, hoever en waar we dan zijn zien jullie morgen wel weer, groeten uit alweer een heel zonnig en warm Spanje.  Doeiiii  Doeiii

1. Nel Wagemans:
    12 mei 2015
    Hoi Henk en Wim,
    Ja, die kleine ongemakken horen erbij, maar gelukkig ben je goed en gratis geholpen. Nu hopen dat de zalf werkt. Fantastisch toch dat de mensen zo meelevend zijn, waar zie je dat nog tegenwoordig. Heel bijzonder, als pelgrim heb je een streepje voor daar en dat is fijn. Nu morgen weer uitgerust aan de start en genieten van de volgende etappe.
    Jullie vorderen gestaag je einddoel. Ben heel benieuwd en lees jullie verhalen met plezier. Je schrijft ook leuk en goed Henk, zo kunnen we het allemaal meebeleven.
    Hartelijke groet en een Buen Camino morgen.
  2. Toos en Frits:
    12 mei 2015
    Henk en Wim. Volgens ons hebben jullie toch wel een bijzondere positie ingenomen. Niet alleen Jacobus, onze Lieven Heer, maar zelfs de Spanjaarden zijn jullie ter wille. Ga zo door en Santiago zal bedwongen worden. Groeten Toos en Frits.
  3. Minet:
    13 mei 2015
    Dag Henk en Wim, mooi, jullie goed geholpen op straat en in de kliniek maar en wellicht laten jullie de hulp-/zorgverleners ook nog met een goed gevoel achter! Die hebben immers Pelegrino's geholpen...
    Dat wordt straks wel afkicken in Nederland :-) maar voorlopig volop genieten! Succes met fietsen. Vaya con Díos.