Afzien in de Hitte.

11 mei 2015 - Logroño, Spanje

Inderdaad afzien, wouwww wat kan de zon, dus de hitte, veel vergen van een fietser, na weer heel veel kuitenbijters en vele afdalingen, en vele keren van de fiets afstappen om te rusten en te drinken zijn we hier in de Druiven streek van Spanje aangekomen. Na een wat onrustige nacht zijn we vanmorgen om 8 uur weggefietst in Tiebas, via Puente la Reina, Estella, Los Arcos, naar Logrono, een afstand van weer 86 km, waar we nu in een hotelletje zijn en waar we morgen ook blijven, dus een Rust dag hebben we, wat ook wel nodig is, ook de fietsen hebben het zwaar !!!. Wim heeft zich vandaag zeer kranig gehouden, een echte doordouwer is het, daarom verdiende rust morgen. Zoals geschreven weer een dag van + 30 graden  We fietsen in een nu weer Spaanse druivenstreek, Ja Jan ze zijn hier druk in de Gaardes bezig, ik denk dat ze aan het Krenten !!! zijn, zoals jij dat ook altijd doet, hier staat de Gele Druif en de Arondskelken al in bloei, verder ook veel stof en steen, en overal waar je kijkt heuvels en bergen, tja een ander uitzicht als vanuit de Kasteelstraat. We zien ook steeds meer fietsers,we fietsen ze voorbij, groeten en effe een praatje en zoem weer verder, maar er komen er ons ook voorbij hoor. Er zijn dus nog snellere !!!. Als beloning zullen we er vanavond eentje meer mogen drinken want ja morgen geen fietsen, ze staan nu opgeborgen in het Washok van het Hotel, dus niet te hopen dat er morgen gewassen moet worden. Dit was onze 21ste fietsdag met in totaal bijna 1950 km. Hoe de rustdag morgen is verlopen dat zie je wel weer op ons volgende verslag. Doeii. Doeiii.

1. Els:
    Hallo Wim en Henk.
    Wat een kanjers jullie twee! Geweldig dat het tot nu toe zo voorspoedig gaat en deze rustdag zal jullie goed doen. Wie weet wie jullie allemaal begeleiden op deze pelgrimstocht? De zegening in Nijmegen helpt!
    Veel succes voor de volgende etappes.
    Lieve groeten van Els.
  2. Toos en Frits:
    11 mei 2015
    Afzien is ook een kunst en het hoort bij het fietsen. Mijn ervaring is zelfs dat je er een kick van krijgt, zeker als je de smaak van de overwinning op jezelf gaat ervaren. Je kunt dus vaak veel meer dan je denkt, als je er maar in blijft geloven. Hou de moed er in. Het gaat zeker lukken.
    Toos en Frits
  3. Nel Wagemans:
    Hoi Henk en Wim,

Kan me voorstellen dat het afzien is in die hitte. een rustdag morgen zal jullie goed doen. Tijd zat om in Santiago te komen.
    Geniet van het extra biertje en laat alle mooie momenten van jullie tocht de revue passeren, Heerlijk om op terug te kunnen kijken en een ervaring die jullie altijd bij zal bliven.
    Fijne dag morgen, en dan weer in de benen op de fiets.
    Buen Camino en lieve groet van mij.
  4. Jan en Riet:
    Henk en Wim,
    We hebben jullie een tijdje niet kunnen volgen (onze schuld), maar vandaag hebben we weer bij kunnen lezen. Sinds onze laatste informatie hebben jullie er heel wat kilometers doorgejast. Het was vandaag bij ons ook warm, maar nog geen 30 gr. Dus dat is voor jullie afzien geweest. Geniet morgen van de rustdag en we gaan jullie weer volgen. succes.
    Warme groeten van ons.
  5. Lex en Gerrie:
    Hola Perigrinos..
    Ja die Spaanse " koperen ploert" die kan je pijn doen !
    Ook de lopers . Jullie zijn vandaag door/ langs eeuwen oude Pelgrims haltes gefietst: Puente la Reina, Estella en langs Villa Mayor de Jardin op de steile heuvel direct na Estella met zijn Nedetlandse Pelgrims Herberg.
    Die dag in mei 2012 was het ook BLIEDHEET. 7 doden gestorven voordat we boven waren na die klim langs de autoweg.
    Maar jullie zij alweer een " wandel etappe" verder in Leon. De hoofdstad van de wijnprovincia Rioja waar jullie over schreven ...
    Na de NAVARRA alweer wen mooi wijngebied en het volgende, speciale , ligt alweer op jullie te wachten: " Bierzo " als jullie de kans krijgen: probeer het : ontzettend mooie wijn!!
    En de Bierzo Kersen : zo groot en zo lekker: je weet niet wat je proeft en dan ligt " O Cebrero " op jullie te wachten Na Ponferrada en Villa Franca de Bierzo ...
    Hoezo kuitenbreker??
    Geniet van de meer dan verdiende rustdag en dan weer:
    Buen Camino!!
    Gr. Lex
  6. Theo en annie:
    12 mei 2015
    Wat een prestatie van jullie bijna 2000km erop zitten en dat met een fiets .we volgen je verhalen steeds en lezen alleen maar enthousiasme .rust maar goed uit vandaag en geniet ook maar van een druifjes wat al uitgeperst is proost. Groetjes Theo en annie
  7. Tiny:
    12 mei 2015
    Hoi Henk en Wim, eindelijk jullie verhalen gelezen, mooi!!!!! Vandaag hopelijk genoten van de rustdag en kunnen jullie morgen weer met volle moed aan de volgende kilometers beginnen! Geniet ervan, het gaat zo snel! Groetjes
  8. Rob en Marga:
    12 mei 2015
    Henk en Wim, super om jullie te volgen. Jullie gaan als een speer.
    mooi om te lezen dat jullie volop genieten.
    Toi Toi met de volgende etappe.
    Groetjes Rob en Marga.