Nog met een been in Frankrijk, het andere al in Spanje

9 mei 2015 - Arnéguy, Frankrijk

Ja mensen, we hebben er van gesmuld vandaag heel veel kuiten bijters maar ook weer bijna net zovele dalingen, we moeten er wel de rem voortaan bij gebruiken. Maar het is toch geweldig dat we dit nog mogen en kunnen ervaren.Vanmorgen vanuit Carresse vertrokken, via Villefranche, Viellenave, St Palais, Ostabat Asme, Cibits, Lacarre, St Jean Pied de Port, naar Arneguy, waar we nu zijn op 100meter van de Spaanse grens,dus straks lopen we even Spanje in. Wederom weer een zeer mooie route met zo een mooie vergezichten, Boeren die hun giga landerijen aan het bewerken zijn, het was vandaag wat zwaarder, maar de beloning krijg je er wel voor. Wat ons ook is opgevallen de goede wegen en fietspaden hier in Frankrijk, we hadden ons voorbereid op veel slechter, dus weer meegevallen. In St Jean hebben we zeer vele lopende mensen gezien, al of niet op weg naar Santiago. Het weer werkt ook weer prima mee, wel wat bewolking maar lekkere fiets themperatuur,  nu liggen onze fietsbroeken en shirtjes weer in de wasbak, zodat ze morgen weer fris en droog zijn voor de eerste Spaanse, die het laat aanzien nog meer van onze kuiten zal vergen, maar nog een 20km en we gaan ons 3de en laatste Route boek gebruiken, dus nog een 850 km naar het laat aaanzien, zojuist op T.V morgen hier 31 graden, dus het zal afzien worden, maar och met zo een achter ons liggende gefietste afstand, zijn we er ook niet bang voor, hoe het ons vergaan is en waar we dan zijn dat laat ik hopelijk morgen wel weer weten, als er tenminste Internet beschikbaar is.  Doeiiii  Doeiii.   P.S  Tante Marietje van Harte Gefeliciteerd met Uw 88ste verjaardag van ons Henk en Wim

1. Family van den Berg:
    9 mei 2015
    Goed bezig, mannen!! Het is zo leuk om steeds weer te lezen hoe 'gladjes' jullie reis verloopt! (Tja, topper uit Nijmegen en kanjer uit Heijen, hè!) Hopelijk blijft het in het land van jullie eindbestemming ook zo gaan. Heel veel plezier en succes weer verder!
  2. Toos en Frits:
    9 mei 2015
    Henk en Wim. Spanje olé. De afdalingen zijn natuurlijk een uitdaging na een enerverende slotklim. Dragen jullie wel een helm? Wij bespeuren zoveel enthousiasme in de verhalen, dat Toos al begint te dromen over een elektrisch ondersteunde fietstrip naar Santiago. Nadeel. Ik houd haar dan niet bij als we klimmen.
    Op naar het derde deel.
    Groeten Toos en Frits.
  3. Nel Wagemans:
    Hoi Henk en Wim,
    Hartstikke goed mannen, zoals jullie bezig zijn. Steeds weer met plezier lees ik jullie verhalen. En vanaf morgen in Spanje met het derde routeboek. Heel mooi, morgen weer genieten, want de kilometers trappen jullie zo weg. Wek even afzien met klimmen bij 31 graden, maar ja, dat hoort er ook bij. Fijne fietsdag morgen en alle goeds.
  4. Angelique:
    9 mei 2015
    Wederom mooi verhaal; Jullie zouden bij terugkomst boek moeten schrijven! Lieve groet Wessel&Angelique
  5. Hennie en Marlies:
    9 mei 2015
    Leuk dat het allemaal voorspoedig gaat, we zijn elke dag weer benieuwd hoe het jullie vergaat. Succes voor het laatste deel.