De Loir

27 april 2015 - Vendôme, Frankrijk

Vandaag was het de Loir dag, hij kwam Links, Rechts Voor en Achter, overal was ie. Erg mooie route, en wat een weer hebben we weer gehad, prachtig fietsweer, bijna heel de dag zon, wel wat koeltjes. Vanuit Chartres via Thivars, Bonneval, Chateaudun, Cloyes, Moree, zijn we na 118km in Vendome aangekomen. Na de rustdagen gingen we vol goede moed ertegenaan, onderweg hebben we natuurlijk ook op kosten van de Koning, koffie en gebak genomen op deze feestdag. Wim zal het bonnetje heel goed bewaren 12 Euro voor dat Hollandse stelletje mot er toch wel aanzitten. Tuurlijk waren de Kastelen en Burchten ruimschoots aanwezig, En de wind was ook aanwezig,wel in ons voordeel, jullie snappen wel war ie vandaan kwam, We maken er nog een mooie avond van, en hopen morgen weer uitgerust ongveer een 70km, te kunnen toevoegen aan ons doel. Groeten, en Doeiiiiiii.

1. Wilmie:
    Beste Henk en Wim,
    Prachtige verhalen en heel erg fijn om jullie tocht mee te mogen beleven!
    Nog een hele fijne avond en verder genieten op deze bijzondere reis.
    Groetjes van ons allen, inclusief moeder natuurlijk,
    Wilmie
  2. Ton en Annemie:
    Hoi Henk en Wim.
    Wij kennen het gebied rond de Loir,hebben er ook gefietst. Hoop dat jullie de goede route hebben gehad, wij dachten fijn langs de Loir te rijden,bleek de route over de rijbaan te gaan waar ook de auto's rijden. Wij gewend om met zijn tweeën langs elkaar te rijden,kregen constant een toeterreactie,mag blijkbaar niet in de France.
    Later zijn we nog eens in die omgeving geweest en hadden toen een betere route. Maar goed,dat was onze ervaring,jullie hebben het vandaag allemaal al gezien. D kastelen in die omgeving zijn ook zeer de moeite waard,of jullie daar de tijd voor hebben om ze te bekijken,betwijfel ik.
    Jullie hebben vandaag wel weer de nodige kilometers gemaakt en nu maar met de benen hoog.groetjes
  3. Nel Wagemans:
    Hoi Henk en Wim,
    Weer een beetje dichter bij jullie doel. En Jacobus en Christoffel reisden mee op de fiets, want prachtig fietsweer schrijf je, dan hebben jullie inderdaad op goede dagen rust genomen. Ook bijzonder de audiëntie bij de kardinaal gisteren. Weer een ervaring rijker.
    Alle goeds voor morgen, ik kijk alweer uit naar jullie verhaal.
    Groetjes en Buen Camino
  4. Angelique:
    27 april 2015
    Binnenkort fietsen jullie dus in de Dordogne? bijzondere streek. Erg mooi.
  5. Hans en Laura:
    28 april 2015