Onverwachts lange etappe.

21 april 2015 - Noyon, Frankrijk

Vanmorgen weer om 9 uur vanuit Cambrai, richting St Quentin, afstand van 50 km.we waren al om half een daar, wat vroeg om te stoppen, maar we hadden de vermoedens dat we dan weer ongev 45km verder moesten gaan voor een slaapplaats, na enig overleg besloten het te doen, het is ook zo een mooi fietsweer.  We waren ook al om 16 uur hier in het pension.dus weer een 98km in de benen. Via nogal wat heuvels en dalen kwamen we bij de Abdy de Vaucelles waarwe onthaalt werden met kerk muziek. Heel mooi, ik wordt echt al een echte pelgrim geloof ik. Dan weer langs een kanaal verder een 15km, en met dit weer, we zouden bijna kunnen gaan zwemmen, brrrr. Verder niemand gezien die ook liep of fietste, alleen worden we steeds vaker toegeroepen door bewoners, wel leuk, maar misschien zijn we voor dit jaar wel een van de eerste !!!! Pelgrims. We zijn nu in Noyon lijkt ons een leuke plaats, gaan zodadelijk verkennen en wat eten natuurlijk. Nog even speciaal aan Jan de buurman, Jan hier staan de planten al in bloei,die je mij heb gegeven voor bij de vijver, weet je nog ?. Erg vroeg voor ons natuurlijk. Jullie allemaal heel veel groeten van ons, met de wetenschap dat het ons uitstekend gaat, en super plezier hebben onder het fietsen. Hopelijk tot morgen, waar dat weten we nu ook nog niet.  Doeiiii

1. Angelique:
    21 april 2015
    Van buurman Jan; alles is erg laat zelfs " dun druuf" . Mia en ik volgen jullie verhalen! Angelique leest elke dag voor.

Nu komt Angelique weer; Minet fijn dat je de verhalen wilt printen voor ons pap en mam; ze leven helemaal mee.
  2. Nel Wagemans:
    21 april 2015
    Hallo Henk en Wim,
    Fijn dat jullie zo genieten. een lange tocht, ik zou al lang zadelpijn hebben. Veel plezier morgen, een goede tocht en mooi weer. Lieve groet
  3. Ton en Annemie:
    22 april 2015
    Hoi Henk en Wim, wat een kilometers op een dag, maar ja met mooi weer en in een mooie omgeving.
    Vroeg me af of jullie ook dwars door Parijs heen gaan, zag op de kaart dat jullie nu boven Parijs zitten.
    Is de volgende foto soms onder de Eiffeltoren?
  4. Rob Driessen:
    Hallo Henk en Wim.
    We volgen jullie reis en verhaal.
    Veel plezier en succes.
    Groetjes Robert en Anne Driessen
  5. Lex en Gerrie:
    Goede morgen " Pelerins"
    Jullie gaan als een speer....
    Goede training voor de heuvels straks.
    Dan worden het "andere" versnellingen en fietshouding
    Maar het weer hebben jullie mee en daar moeten jullie van genieten.
    Het gaat vlug : eerst Pelgrim, nu Pelerin en " straks" Peregrino
    Jullie zijn niet de eersten want sinds begin Maart heb ik meer dan 5 mensen informatie gegeven die begin April vanuit Haarlem of St. Jacobus Parochie vertrokken zijn per fiets via dezelfde route als jullie : Haarlem>>Breda>>Tours>>Spaanse grens>>Santiago de Compostela. Een Enkele de Camino Norte en de rest de Camino Frances.
    Ik had exact hetzelfde weer in 2012, zonnig tot Reims
    Daarna sla ik maar 5 weken over die je echt niet wil weten mbt het weer.
    Maar ook dat neem je zoals het komt en geniet je ook.
    Zeker met behulp van de Fransen. Want een Pelerin heeft in Frankrijk dan 1 streepje voor. Ik weet zeker dat jullie dat nog vaak gaan meemaken . Zeer gastvrij!
    Veel plezier de komende dagen en ik lees heel graag hoe het jullie vergaat!
    Buen Camino ook namens Gerrie .
    Lex
  6. David:
    22 april 2015
    Wat goed om te lezen dat jullie zo voorspoedig vooruitkomen.
  7. Jan Hermsen:
    23 april 2015
    Hallo Henk en Wim,
    Wat fijn dat het nu zo voorspoedig gaat.
    Henk, toen we een paar jaar geleden met de TGV naar Parijs zijn geweest vond ik dat al een hele afstand. Dat nu met de fiets!! Petje af!
    Bon voyage et beaucoup de plaisir.