De Pyreneeen !!!

10 mei 2015 - Tiebas, Spanje

Wouwwww, wat een dag zo mooi zo prachtig zo ongelooflijk, voor mij gewoon SUPER. Ik heb zo genoten van de berg op, in het kleinste verzet, lekker ploeteren 20 km lang tot een hoogte van 1075m, en dan een afdaling zo mooi en zo hard,Tja dit was voor mij echt TOP. Helaas heeft Wim het niet zo ervaren, hij zat er helemaal door, afgelopen nacht heeft ie al niet geslapen, hij heeft de hele nacht liggen fietsen, zo jammer, maar zo kan het ook gaan. Totaal hebben we 70 km gefietst. Vanmorgen uit arneguy vertrokken verder via, Puerto de Ibaneta, Aurizberri, Erro, door een bosrijk gebied, behoorlijk vlak, naar Artaiz, Zalbalceta naar hier in Tiebas, waar we overnachten in een Pelgrims hotel, ja schrik niet voor 8 Euro p.p.p.n. Excl het eten. Ik moet vannacht wel in het bovenbed slapen, want ik kan Wim toch niet naar boven laten klauteren, hij was zooooooooooblij dat we stopten, hoop dat ie morgen weer fit is voor de volgende Spaanse etappe, die het laat aanzien niet zo zwaar is, Vandaag ook hebben we onze eerste 30 + graden gehad, en dat werkte ook weer niet mee bij Wim. Onderweg moesten we wat water vragen, nou mensen we werden onthaald, met fruit en fris, zelfs bier wide ze ons geven, maar hebben maar nee gezegt, geweldig allemaal. Verder hebben we niet zo veel gemerkt vandaag dat we door Spanje fietsen, alleen de taal, daar maak ik dan niks meer van, ons Ger zou me hiermee heel goed mee hebben kunnen helpen. Mensen ik geniet nog steeds van deze dag, en hoop dat Wim morgen ook weer kan genieten, Morgen zullen de kuiten zeker weer gespannen moeten worden, hoeveel en hoever dat lezen jullie hopelijk, als er Internet is, morgen wel weer, Groetjes in het byzonder van Wim.  Doeiiii Doeiiiii

1. Angelique:
    Hup Wim!!!!
  2. Piet Manders:
    10 mei 2015
    Eerst moest Henk opgepept worden en nu Wim.
    Groetjes uit Heijen
  3. Sjaak & Tineke:
    10 mei 2015
    FANTASTISCH MANNEN, een eerste felicitatie is hier zeker op z'n plaats!!! Geniet en rust. Op naar de volgende etappe.
    Gr. Sjaak & Tineke.
  4. Minet:
    10 mei 2015
    Wim, houdt de moed erin!! En anders lekker samen een rustdag nemen, jullie hebben tenslotte vakantie... Lieve groet van Koos en Minet
  5. Jack & Anny.:
    10 mei 2015
    Wim het komt weer helemaal goed.
    Lekker slapen vannacht en anders maar een rustdag inlassen.
    Wij steken een kaarsje aanvoor jullie.
    we horen hetwel weer hoe het verder gaat. Kop op Wimpie en Henk. xxx Jack & Anny.
  6. Ton van de Steeg:
    10 mei 2015
    Goed gekomen en gedaald !!
    Wij wensen Wim heel veel beterschap.
    Ga zo door ..Hermy en Ton
  7. Lex en Gerrie:
    Hola Peregrinos
    Gaaf zeg, ondanks de lichamelijke probleempjes van Wim toch in deze temperatuur zo'n afstand afleggen.petje af
    Ik ken het gebied van mijn Camino en heb mijn routeboekje ( lopen) erbij gehaald en zie dat jullie idd " wat afwijken" qua dorpjes en route. De helft ken ik maar na " Erro" liep ik via Zubiri naar LarraSoaoinna om daarna een korte etappe naar Pamplona te "creëeren". De reden was om lang van die mooie( oude beneden) stad te kunnen genieten.
    En ja, het enthousiasme van de Spanjaarden, ik voorspelde het al. Als Perigrino " ben je iets" in Spanje.
    Jullie zullen het nog veel gaan ervaren in dit mooie deel van Noord Spanje, na de Provincia NAVARRA volgen nog vele " Provincias" en overal zijn jullie meer dan welkom.....
    Ik kan alleen maar zeggen:
    Wim: knap vlug op zo dat je samen met Henk met volle teugen kunt gaan genieten van jullie mooiste laatste derde deel van de Camino. Lukt het morgen niet: LUISTER naar je lichaam. En rust 1 of meer dagen uit... Wat maakt dat uit, jullie hebben alle tijd en het is tenslotte geen wedstrijd maar een " pelgrimage naar het graf van de apostel Jacobus de Meerdere" . Hij zal jullie helpen " de Weg" volledig en verder gezond te mogen voltooien....
    Ik heb de kaart en het routeboekje bij de hand en " leef" helemaal deze Camino met jullie mee.
    Wim: knap lekker op, neem je tijd en dan samen: " Buen Camino"
    Gr. Van Gerrie en mij,
    Lex